söndag 1 mars 2009

Tonfiskåavocadogukka

Tills för bara så där tre år sedan så avskydde jag avocado , flera år som kallskänka och 124221 fyllda avocados senare satte sina spår . Men nu så har jag upptäckt avocadons månsidighet . Eftersom vi är begåvade med både DN och SVD ( tack mamma ) på helgerna så krävs det en lååång frukost . Jag må vara ytlig och fårfäng men jag läser jävlarimig igenom varenda del . Jaha...recept var det ja.
Det här använde jag mig av :
1 mogen avocado
1 burk tonfisk
2 msk majonäs ( lägg ner några minuter och gör den själva , det lönar sig smakmässigt )
2 nävar svarta oliver ( inte gröna för då ser röran ut som en camuoflagenågonting )
1 klyfta vitlök
salt, peppar
Lite röd paprika till garnering
Så här gör jag :
Dela och gröp ur avocadon och mosa den sedan
Häll av tonfisken , blanda med avocadon .
Bind ihop det hela med majonäsen
Pressa ned vitlöken
Krydda , rör ihop och strö med en kärleksfull hand över paprikan.
Gott på finn crisp och även i bakad potatis ( som man då kanske inte äter direkt till frukost )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar