måndag 30 mars 2009

Hastnagg

Även för mig som är så matlagningsglad så är inte matlagningsförmågan på topp . Då gäller det att ta till nödkäk . Här följer två varianter.
Jag köpte helgskinka eftersom den var billig , bra till pasta, pytt mm ,

Det här använde jag mig av :
Ca 800 gr skinka i skivor
Till variant 1 .
2 dl Grädde
1 msk Curry
I grönt äpple
2 msk riven ost
Salt
Peppar.
variant 2

En burk Lallersteds bearnasiasesås
1 näve tinad avrunnen bladspenat
1 cm ädelost
1 dutt spiskummin .
1 dl hackade valnutter .

Sä här gjorde jag :
Smörj två formar med smör
Fördela skinksivorna mellan formarna .
Vispa grädde med curry och övriga kryddor . När grädden är trevligt pösig så bred den över skinskivorna i en av formarna , lägg över hackat äpple * sen den rivna osten .

Variant två .
Lägg i resten av skinkskivorna . Blanda bean med spenat och kryddor , mosa ner ädelosten och strö över hackade nutter .
175 graders ugnsvärme tills de gratängerna fått lite färg. Vi åt mandelpotatis till .Ris funkar det med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar