onsdag 1 juli 2009

Mormor Tatianas yoghurtsoppa

Den här gjorde alltid min mormor när det var hett ute ( och inne med för den delen )

Det här är ett väldigt ungefärligt recept så hav tålamod ( eller tänk själva )
Det här behöver du :

1 l yoghurt
En förpackning sockerärtor .
En halv skalad gurka .
En klyfta färsk vitkål.
200 gram rökt skinka .
Salt peppar .

Så här gör du :
Häll upp yoghurten i en vacker skål eller soppterrin.
Ansak och strimla grönsakerna inte jullienne utan lite mer matiga bitar .Strimla skinkan .
Ös ner rubbet i skålen . Smaka av med salt och peppar .

Eller använd grillad kyckling, spenat, eller vad som faller på läppen. Kom loss! Var lite wild and crazy !
Testa den här för den är riktigt god. Om så önskas sjung lite ryska folkvisor under tiden . Lite svårmodigt så där .

4 kommentarer:

  1. Mm, det lät gott. Synd att jag inte läste det tidigare. Men jag ska aboslut prova framöver - om värmen håller i sig!

    SvaraRadera
  2. Ellen
    Ja, testa den ! Tänker göra den till mig själv i dag :)

    SvaraRadera
  3. "Hav tålamod eller tänk själva" ha, ha skulle säga att de bästa recepten är gjorda "på en höft" sådär.. Låter gott! :)

    SvaraRadera
  4. Jag älska're! Tänk själv, hur ofta vill man inte skrika det själv?! Underbart. Soppan lät god också!

    SvaraRadera