söndag 12 juli 2009

Kajsa Warg enligt mig

Hunger och lathet är hungerns bästa vän. Efter nattjobb och för lite sömn så kändes det övermäktigt att gå till surICA och handla nagg. Så jag slet fram det som kunde slitas fram.

Det här använde jag mig av :
I kg frysta kycklingvingar. ( går lika bra med kycklngfile så klart , typ 750 gram tror jag )
4 stora champinjoner.
1/2 pkt bacon
1/2 purjolök
i redig klyfta vitkål.
200 gr färsk bladspenat .
1/2 burk cocosmjölk
2 msk röd curry
2 msk matolja
1 msk sesamolja
2 msk hosinisås.
3 pkt snabbnudlar ( 2 st curry och en med köcklngsmak)

Så här gjorde jag :
Stek vingarna efter anvisning på påsen . Låt svalna om du inte har kockhänder för då sliter du loss köttet på en gång . Strimla bacon, vitkål, den ordentligt urskjölda puron *och champinjonerna . Koka nudlarna . använd en av kryddpåsarna , välj själva .Jag är geneös av mig .
Lägg i baconet i en varm panna , när de börjar avge onyttigt men ack så gott fett så lägg i svampen. Fräs så att vätskan från svampen försvinner . Lägg undan fräset i en trevlig skål . Torka ur stekpannan och häll oljan i den varma pannan, ös ner rubbet även innehållet i den trevliga skålen men spenaten sist . Krydda med kryddpåsarna , rör ut curryn i kokosmjölken ( tillsätt 2 msk varmt vatten om det trilskas ) häll över i sekpannan , rör om försiktigt . Dutta över hosinssåsen .

Häll av nudlarna . Ät!

* Sand i maten är verligen ogala .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar