torsdag 25 juni 2009

Fläsk mä kryddor

Jag hittade bautastycket fläskkaree´PÅ coop .En baddare på över tre kilo som jag kärleksfullt smetade in med en gukka .
Det här använde jag mig av :
Baddarbit med kött.
1 dl olivolja
2 msk timjan
2msk rosmarin
2 msk svampsoja
2msk thaisås
1tsk salt
1tsk svartpeppar
1fet vitlöksklyfta.

Så här gjorde jag :
Sätt ugnen på 125 grader
Häll oljan i en skål och blanda ner rubbet , riv vitlöken istället för att pressa den .
Smeta kärleksfullt in köttet med ovan nämda gukka .
Stek i ca tre timmar om stektermometer används så ska innertempen vara på 83( då den är klar ) . Låt det ta tid du behöver ju inte stå och glo på köttet hela tiden. Läs, hjula, knyppla, smid ränker eller vad du nu som är en lämplig syssla i ditt tycke.

Låt köttet svalna och ät med trevliga tillbehör. Vi åt färskpotatis och gräddfilssås till
Sätt u

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar