tisdag 3 augusti 2010

GI-Lasagne

Mat har inte varit så roligt på väldigt länge utanmer något nödvändigt .

Men nu så börjar matlagarglädjen infinna sig igen ! Efter min GBP så fixar inte min mage pasta -Det är en smula sorgligt då jag innan open var ett pastamonster . Men nu så får jag bara ont i magen av det och då gäller det att hitta genvägar .
GI-Lasagne .
Det här behöver du :

Din egen favoritköttfärssås ( den ska inte vara så bastant )
Strånkar/ slanor eller om du föredrar att kalla det remsor. Jag säger strånkar för det låter roligare av två stora zucchini .
En näve smakrik ost.

Så här gör du :
Med osthyvlens hjälp så hyvlar du långa strånkar och undvik kärnhuset . Kompostera eller släng det på grannen allt efter tycke och smak.
Varva zucchinin med köttfrssåsen och riven ost . Ost överst in i ugnen i 175grader i tio min .

Räcker till två personer eller fyra GBP opade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar